fredag 21 januari 2011

Förkyld

Det senaste dagarna har jag känt mig lite småkrasslig, jag hoppas att förkylningen kulminerade i går. Det känns i alla fall bättre i dag. Hade ställt klockan på ett tidigt morgonpass i dag men den stängdes fort av o jag fortsatte att sova i min sköna säng. Vaknade inte förrän vid åttasnåret då min dotter Selma ville gå upp, blev liten mys med henne i sängen innan det var dags för en sen frukost med mina två ungar.
Senast jag var förkyld var veckan innan Kretsloppet i fjol, mycket enerverande för det var på det loppet jag tänkte ta sub40. Jag käkade en massa piller för att få bort förkylningen och dagen innan loppet kändes det mycket bättre. Loppet gick hyfsat bra trots förutsättningarna men Sub40 missades med 72 sekunder. Men i år kanske man kan nå den gränsen, det är väl ett av mina mål. 
Ett annat mål som jag har för det här året är ju att genomföra Stockholm Marathon och gärna på en hygglig tid, sub3.30 är nog en tid som inte är helt onåbar. Bara jag får hålla mig skadefri o frisk. Vi får se vad klockan stannar på när jag äntrar mållinjen på Stockholm stadium 28 maj, det kommer garanterat bli en stor upplevelse och jag ser fram emot det otroligt mycket.  
Planen för den här helgen var ju från början 6x800m intervaller på lördag och på söndag ett långpass på över 20km. Får se hur jag känner mig i morgon om jag kan köra intervallpasset, ett mycket stort frågetecken där.
Långpasset siktar jag på att genomföra, förkylningen känns i alla fall mycket bättre i dag än i går. 

I värsta fall får jag väl anlita en stand in på mina löppass, kanske den här tjejen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar