tisdag 25 januari 2011

Löpare är trevligt folk.

Hej alla.
Sitter här i soffan med en kaffe, nöjd och belåten. Egentligen hade jag inte tänkt blogga idag men jag kunde inte hålla mig. Har läst några bloggar och kommit fram till att löpare är allt trevliga, kanske inte alla men de allra flesta.
Nu till dagens löppass. Kvart över fem ringde klockan och jag studsade upp ur sängen nästan direkt. Fick på mig kläderna och mp3-spelaren, som nästan alltid är inställd på P3.. Sedan bar det av ut i mörkret, kände genast att vaderna var rejält stela efter söndagens långpass, bra att mjuka upp dem med en lätt löpning. Sju kilometer blev det i dag, ganska lagom tycker jag, blir sällan över en mil på morgonen med fastande mage.
I morgon ska det bli -6 grader och sol, perfekt skidväder med andra ord. Det lutar åt att jag byter ut löppasset mot en härlig tur i skidspåret.

Tisdagens löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar