fredag 28 januari 2011

Motivation

Varifrån kommer egentligen motivationen ifrån. När det är -10 grader, mörkt och ruggigt ute och man är trött efter en lång dag. Vad är det som får en att ta sig ut ur stugvärmen? I går var det en sådan kväll som man helst hade velat vara kvar inne o mysa i soffan, men jag tog mig i alla fall ut på 7 km lätt distanslöpning med något sega ben.
Ofta är det ju njutningsfullt och roligt att komma ut o springa men ibland är det ju trots allt inte som kul.

Jo motivationen får man så här.
-Man vet att det känns skönt när man kommer hem från sådana pass. Man har gjort sin träning och man vet att det ger resultat i slutändan.
-När våren kommer så har man hållit igång löpningen hela vintern och man är rustad för nya personbästa och alla roliga lopp.
-Jag gör alltid ett nytt veckoschema på söndagarna, då är det svårare att hoppa över ett pass. Det har fungerat sedan jag började med det i alla fall.

Nu är det helg och jag ser fram emot lördagens löpning i dagsljus.

Torsdagens löppass

1 kommentar:

  1. Hej Olov!
    Utan målsättningar hade nog många träningsrundor aldrig blivit av :-).

    Tänker ofta så här: "Kör jag inte intervaller idag utan imorgon istället så hamnar de för nära långpasset på lördag....".

    När jag tänker så "måste" jag ut och träna för annars missar jag antingen ett intervallpass eller ett långpass och det vill jag absolut inte. Kontinuiteten bryts då....

    SvaraRadera