onsdag 19 januari 2011

Ko på grönbete

Tisdag morgon var klockan ställd på 05.15. Tänkte ta mig en tidig morgonrunda, hade spanat in gångvägen in mot stan dagen innan, kunde det vara barmark jag såg? Drog på mig löpardojorna med broddar för säkerhets skull. Sprang på isbelagda gator fram till ovan nämnda gångväg. Där i mörkret tornade den upp sig, som i paradiset. Det var BARMARK. Slängde av mig broddarna och kutade iväg, en helt underbar känsla med ren asfalt under sulorna. Kunde inte behärska mig så min tänkta lugna distansfart blev något helt annat, jag kände mig som en ko som får komma ut på grönbete för första gången. Har fått kämpa med snö i is sedan november så det här var lycka.
Rundan slutade på 8 km, på barmarken gick det i 4.30-4.40 takt. Har aldrig sprungit så fort på ett morgonpass tidigare.
I kväll är det fartlek på kransmossen som gäller, fast då får jag nog dra på broddarna igen.

Tisdagen löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar