söndag 30 januari 2011

Viloveckan slut, nu kör vi på!!!

Då var den här veckan slut. Summerat blev det tre lättare löppass på sammanlagt 29 km, så lite har jag inte sprungit sedan mitten av november. Tur att man fick krydda veckan med onsdagens skidpass på 30 km. Alltså mer skidor än löpning den här veckan., hur gick det till??
Som planerat så skulle jag och frun på cocktailparty på lördagkvällen, man förstör ju kroppen fullständigt med en massa drinkar. Men det är det värt i bland, gott var det med alla olika cocktails kan jag erkänna. Någon löpning i dag har det inte blivit, skulle jag nog aldrig ha pallat med.
I lördags förmiddag blev det i alla fall 15 km i behagligt 5,11-tempo. Sista kilometern tryckte jag dock på gasen som hamnade på 3,57-tempo.
Nästa vecka tänkte jag boosta upp mängden ett par snäpp.
Jag hade tänkt mig ungefär så här. Vad tror ni om det?

Måndag - Lätt distanslöpning 8 km (morgonpass)
Tisdag - Uppvärmning 2 km. Snabbdistans 6 km i runt 4,30-tempo. Nedvarv 2 km
Onsdag - Lätt distanslöpning 8 km (morgonpass)
Torsdag - Tempolöpning, 7 km med stegrande fart (från 5,20-takt ner till 4,10-takt sista km). Nedvarv 2 km
Fredag - Vila
Lördag - Uppvärmning 3 km. Fartlek 6 km. Nedvarv 3 km
Söndag - Långpass 23 km


Vätskepaus

2 kommentarer:

  1. Var noga med uppvärmningen på tisdag. Jag brukar av någon anledning bli skadad när jag har haft en lugn vecka och sen kör ett kvalitetspass. Det hände (som du säkert sett) senast i torsdags och det var faktiskt inte första gången...

    Tycker din vecka ser bra ut! Roligt med lite fart :-).

    SvaraRadera
  2. Jodå Lennart.
    Det är ju en ganska hård vecka. Ska vara lyhörd vad kroppen försäker säga så man inte åker på några oönskade skador.
    Vi får hoppas att du snart är på banan igen.

    SvaraRadera