torsdag 7 april 2011

4000x3000x2000x1000m

Den här veckan har börjat lugnt med vilodagar måndag och tisdag. Kvällsjobbet sätter lite käppar i hjulet då och då. Hade en liten ambition att ta med ett morgonpass på tisdagen med när klockan ringde så var jag snabbt framme och stängde av den.
I  går var det i alla fall dags att plocka fram skorna igen. Fartlek stod det på programmet men jag bestämde mig för en intervallstege i stället. Planen såg ut så här. 4000x3000x2000x1000m i 4:00-tempo. Gåvila mellan intervallerna, efter första 2 min, efter andra 1:30 min och efter tredje 1 min. Facit ser ut så här.


Riktigt nöjd kom jag hem efter ett väl lyckat pass.

Idag tog jag mig en längre distanslöpning på 17 km i vårsolen. Finns inte så mycket att säga om det passet förutom att det var otroligt fint vårväder.



6 kommentarer:

  1. Hej Olov!
    Fruktansvärt bra!

    Varför gör du inget millopp och grejar sub 40? Det måste väl finnas något i närheten av dig (Borås var det, eller?)......

    MVH

    SvaraRadera
  2. Jo Lennart, det hade nog gått rätt bra på ett millopp. Ska försöka att inte göra dig besviken.

    SvaraRadera
  3. Ja, den stegen måste jag prova framöver =) Bra jobbat.

    SvaraRadera
  4. Kanon ju! Bra stege och fin/stabil fart rätt igenom! Ser med spänning fram emot ditt kommande millopp.

    SvaraRadera
  5. Det är bara att hålla med de andra. Stabilt och kontrollerat.

    Jag blir också lugnad när jag inser att det var 4000 + 3000 osv och inte 4000 x (gånger) 3000 osv. Hade det var det hade du nämligen sprungit 2,4 miljarder mil. Och det är väldigt långt! :-)

    Det blir spännande att se hur vårens tävlingar faller ut. Det ser ju mycket lovande ut!

    SvaraRadera
  6. Tack Adam.

    Tack Hempa. Jag ser nog lite fram emot det också.


    Jo du Lars. Det var lite svettigt att springa så många mil. Gick åt en hel drös med skor kan jag lova. =)

    SvaraRadera