fredag 15 april 2011

Fredagsmys med sub40 och tacos.

Sub40 stod på programmet........
Min fru har tjatat ett bra tag på att jag skulle ta Sub40 men jag har stått emot. Men idag skulle det tydligen ske enligt henne så det var bara att lyda och ge sig ut.
Vi har en nedlagt järnväg i närheten som nu är asfalterad och ganska bra att springa på så dit värmde jag upp. Jag kände mig lite seg redan på uppvärmningen, jag har ju inte riktigt laddat upp för det här nu i veckan men jag skulle i alla fall ge det en chans.



Jag rullade på och första km gick på 3:55 i lite motlut och andra 3:54, också där i motlut. Sedan började det plana ut där den tredje km gick i 3:50. I lätt medlut tog jag fjärde på 3:50 och femte på 3:59.

Nu var jag rejält trött och eftersom jag skulle vända efter fem km så visste jag att det skulle bli två jobbiga kilometer i motlut. Här var det på håret att jag stannade och gav upp.
Men jag stod på mig och kämpade på.
Nästkommande två kilometer i motlut tog jag på 4:05 resp 4:07. Efter den åttonde kilometern på 4:04 kände jag att det skulle gå vägen ändå, det återstod ju bara två kilometer i lätt nedförsbacke. Dessa två kilometer tog jag på 3:58 och 3:49.

Så var det klart och min fru kunde känna sig belåten efter allt tjat.


39:31 blev sluttiden, det får jag vara mer än nöjd med. Efter en hyfsat hård vecka med bl.a tunga intervaller i förrgår och lite förkylning i början av veckan.

Har precis intagit fredagstacosen så nu blir det soffläge resten av kvällen, kanske skulle ta o fira med en folköl.
I morgon blir det ett lätt återhämtningspass och på söndag långpass. Kan en vecka bli bättre?

Fredagens löppass

3 kommentarer:

  1. Jag är imponerad!!

    Grattis till en ruggit bra prestation!!! Tror du gör under 39 på ett riktigt lopp! Kul att du har sånt stöd från familjen också :-).

    MVH

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat och stort grattis!!!
    Inte det minsta oväntat mtp din storform på sistone, däremot ett överraskande valt tillfälle:-)
    Med förutsättningarna i åtanke och antalet höjdmetrar du klättrade så var det onekligen en tid med mersmak!
    Njut nu av helgen riktigt ordentligt!

    SvaraRadera
  3. Tack Lennart.
    Tror nog också att jag kan springa ännu fortare med rätt förutsättningar.

    Tack Hempa.
    Kanske lite dåligt tillfälle ja. Men du vet hur det är när frugan tjatar =)
    O ja, visst har jag njutit av helgen.

    SvaraRadera