onsdag 20 april 2011

Via Hårsåsen

Efter förra mastodontvecka har den här veckan börjat lite lugnare.
I måndags blev det en välbehövlig vilodag. Men i går sparkade jag igång kroppen igen.

Jag hade inga direkta planer för vad det skulle bli för pass. Men jag gav mig ut ändå.
Det artade sig till lite snabbare löpning, varför är det så roligt att springa snabbt?
Det blev 2x2000 m i 4-tempo med 2 minuters joggvila. Allt som allt slutade passet på 8,16 km. Var bara ute i 36 minuter så jag var snabbt hemma igen.

I dag blev det en härlig tur med korta tights på. Det blev i lite outforskade områden precis runt knuten. Sprang annat förbi Hårsåsen, lite roligt namn. Där var det en fantastisk utsikt, såg flera mil framför mig. Sprang förbi små tjärnar i skogen, upp och ner på små grusvägar. Här lär det bli fler pass framöver vill jag lova.
Blev lite snabbare löpning 11,15 km i 4:36-tempo. Mycket upp o ner var det också vill jag lova så det gav nog endel.

Fick igår reda på att jag startar i startgrupp 1B på Göteborgsvarvet, förra året startade jag i startgrupp 18. Nu startar jag bara tre minuter efter eliten så det här året har man en rimlig chans att vara i mål innan prisutdelningen.
Det värsta är kanske att man kommer dras med i det höga tempot, jag som ska spara mig till Stockholm Marathon helgen efter.
Planen för Göteborgsvarvet är att springa fort och kontrollerat men absolut inte maxfart så får vi se hur det går.


Tisdagens löppass
Onsdagens löppass

2 kommentarer:

  1. Formen verkar ju vara lysande. Nu gäller det att hålla fokus på vad som är viktigt: halvmaran eller maran. Mitt råd är att springa varvet med bromsklossar.

    SvaraRadera
  2. Nytt PB, ett kul lopp med grym inramning och en perfekt uppladdning inför maran. Maj 2011 är din månad :-)

    SvaraRadera