torsdag 5 maj 2011

Frilöpning

Nyss hemkommen från ett frilöpningspass. Ett pass där man ger sig ut utan att veta hur långt man ska springa, var man ska springa och vilket tempo man ska springa i. Den renaste formen av löpning, man bara drar ut och låter kroppen och känslan styra.
Det blev en riktigt skön runda i kväll, lite över en mil i solnedgången.

Kände mig lite desperat i förra inlägget, kändes lite som en katastrof. Men under kvällens runda la jag upp planen för resten av den här veckan. Så här har jag tänkt mig.
Imorgon blir det vilodag igen, finns helt enkelt inget utrymme för träning så jag får helt enkelt ta siktet på lördagen. Då blir det 15-20 km distanslöpning i 4:35-tempo.
På söndag blir det långpass på ca 28 km med ev fartökning i mitten av passet.

Så ja, det här blir bra....


Torsdagens löppass

2 kommentarer:

  1. Låter skönt att bara sticka iväg och inte ha någon plan alls med passet. Borde testa det, och då lämna klockan hemma.

    22 dagar till maran... Hua. Känns sådär.

    SvaraRadera
  2. Jo du, nu börjar det dra ihop sig hempa. 20 dar kvar :)

    SvaraRadera