tisdag 10 maj 2011

Fyrahundringar

Ikväll blev det som planerat korta intervaller i form av 12x400m med en minuts gåvila. Har inte kört så korta intervaller sedan den 2 augusti förra året, då blev det blott sex repetitioner.
Hade ikväll lite svårt att veta vilket tempo jag skulle ligga på. Dessutom hade jag ingen uppmätt sträcka så jag körde efter gps-klockan som kan diffa en hel del på så här korta sträckor. Nåväl, så här blev tiderna i alla fall.

1:26 - 1:20 - 1:21 - 1:21 - 1:24 - 1:23 - 1:20 - 1:26 - 1:21 - 1:23 - 1:24 - 1:23

Snittet på samtliga intervaller hamnade på 3:27 min/km så det får jag nog vara nöjd med.

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer om kvällens pass. Jag är väl inte sådär jätteförtjust i så här korta intervaller, känner mig mycket bekvämare i tusingar. Men å andra sidan ska det ju inte alltid vara "bekvämt" med intervaller. Får kanske börja med mer intervallstegar som jag har sett att många kör.

Nu väntar duschen på mig o sedan blir det bingen, god kväll.


Tisdagens löppass

1 kommentar:

  1. Sov gott! Själv brukar jag bara köra korta intervaller ca 5 dagar innan en 'viktig' tävling (läs: Stockholm marathon och Lidingölopet) för att få fart i benen. Men... det är klart, Varvet är ju knappt två veckor bort nu, så det är kanske dags.

    SvaraRadera