torsdag 26 maj 2011

Sista passet och inlägget är nu gjort innan dagen D.

Nu har jag sprungit det sista passet innan lördagens elddop. Det blev exakt samma pass som förra torsdagen nämligen totalt 7,5 km med tre kilometer i 4:30-tempo och 2 km i 4:10-tempo.
Det kändes bra förra veckan så det blev en repris idag.
Kroppen känns bra och kolhydratladdningen går enligt plan.
I morgon förmiddag åker vi upp till Stockholm, nummerlappen hämtar jag ut när vi kommer upp. Jag hoppas kunna seeda upp mig ett startled vid nummerlappsutlämningen, vi får se hur det går.
Någon som vet mer hur det funkar? Annars får jag starta som planerat i startled D.

Sedan åker vi vidare till Upplands Väsby där vi får inkvartera oss hos nära vänner.
Ska försöka vara på plats i god tid innan start på lördag, jag är en riktig tidspessimist som stressar upp mig ganska lätt om jag ser att klockan rinner iväg. Men jag ska försöka hålla mina nerver i styr. När man väl står på i sitt startled så brukar jag vara hyfsat lugn.
Har plöjt igenom alla möjliga tips inför loppet, allt från bansträckning till kostuppladdning. Känner mig bra påläst men nu ska jag bara försöka ta det lugnt och njuta av den här helgen.
Det blir nog inget mer bloggande innan målgången på lördag så jag önskar alla lycka till på loppet, kanske vi ses.


Torsdagens löppass

4 kommentarer:

  1. Du kommer superladdad till Stockholm! Har varit väldigt roligt att följa din blogg under våren, än mer spännande att se vad som händer på lördag. Det ser ju onekligen bra ut!

    SvaraRadera
  2. Lycka till nu! Säger som Lars! Det ser bra ut!!! :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till!
    Tror du kan göra 3.05-3:10 om allt går bra för du har gjort ruggit fina långpass :-).

    MVH

    SvaraRadera