torsdag 30 juni 2011

Ett blått paket.




I går var det julafton, det kom ett blått paket. Vad kan det vara i det? 

Rätt gissat....   skor.

Känner att jag behöver utöka min skoflotta så jag köpte ett par lätta o snabba skor för mina fart och intervallpass och även tävlingar. 207 gram i storlek 43,5...  

Asics Tarther





Skor nummer två är ett par terrängskor som jag även kommer att använda under höst/vinter. 

Asics Trail Attack




Jag var helt enkelt tvungen att prova mina nya Tarther direkt så det blev en tur till badet på eftermiddagen. 
Skorna kändes mycket bra och det var tokvarmt väder så det var skönt med ett dopp efter 9 km i 4:25-tempo.

Det var visst fler som ville prova mina nya skor......



I morgon börjar mina fyra veckor semester. Får se vad den har att erbjuda i löpväg, jag kan lova att det blir många härliga pass. 
Första helgen kommer att ägnas åt altanen som börjar bli klar, nu återstår bara trallskruvande så på söndag kväll kanske man kan inviga den med grillat.






4 kommentarer:

  1. Snygga skor!
    Nu måste du köra ett intervallpass också. Skorna måste invigas!

    badade också idag. 24 grader varmt i vattnet men oj vad uppfriskande det är.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Härligt, det ska bli kul att höra vad du gillar Tarther. Som du kanske vet köpte jag ju också Tarther i maj och har sprungit två pass med dem varav det ena var sub38-löpet på 10000m och jag måste säga att jag gillar dem skarpt, dekan nog bli mina absoluta favoriter att tävla och springa snabbt i!

    SvaraRadera
  3. Hej Lennart.
    Snart intervallpass, jag lovar =) Det är stressigt nu på semestern med allt som måste hinnas med.

    Hej Staffan.
    Jepp såg att du persat med dem, grattis föresten.
    Dom sitter som gjutet så de blir nog mina favoriter med =)

    Hej Sebbe.
    Sprang till Sandared o tog ett dopp, fuskade dock och sprang bara från stan.

    SvaraRadera