onsdag 1 juni 2011

Löpvilan är slut.

Nu har jag vilat färdigt för den här gången, tre dagar vila blev det efter maran. Hela tre dagar...Tittade tillbaka i min kalender och såg att jag har haft tre vilodagar i rad två gånger tidigare i år.
Nåväl, tog en runda i dag för att känna lite på kroppen. Det verkar som att den fungerar bra efter maran.
Sprang lugnt och försiktigt och sedan vek jag av från motionsslingan ut på en liten stig och provade på lite terräng, backar upp och backar ner, över stock o sten.
Hade på mig min Skrytmarathontshirt på kvällen pass, men ingen såg den...snyft....

Ska faktiskt ställa upp i en tävling på måndag, nämligen Karolinerjoggen som är ett 15 km långt terränglopp i de Dalsländska skogarna. Jag var med förra året och om jag minns det rätt så var det ganska kuperat. Kan bli riktigt jobbigt med alla tempoväxlingar som det innebär. Ska i alla fall bli skoj..


Onsdagens löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar