fredag 29 juli 2011

En vecka i Dalsland.

Har varit bloggtorka här ett tag, det beror inte på att jag har lagt av med löpningen utan för att jag haft en skön vecka i en surffri zon.
En vecka i svärföräldrarnas stuga i Dalsland ett stenkast från Vänern.
Det har varit en vecka som började med regn o rusk och som slutade med sol o blå himmel. Vi har hunnit med bad, svamplockning, lek, släkthäng och vad den här bloggen framförallt handlar om - löpning!!
Fyra härliga pass har det blivit sen senast.

- 17 km snabbdistans, hade dålig satellitkontakt till min klocka så jag vet inte rikigt vilket tempo passet slutade på men jag skulle gissa runt 4:20.

- 11,5 km lätt distans på härligt somriga vägar och stigar.

- 7 km progressiv löpning från 4:50-tempo ner till 3:45-tempo den sista kilometern där det var riktigt slitsamt i värmen.

- 22 km långpass mitt på dagen i ökenhetta och solen i zenit. Strax under 5-tempo rätt igenom och det var otroligt skönt att få till ett långpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar