onsdag 6 juli 2011

Hempas stege

Snodde Hempas intervallstege rätt av ikväll vilket innebar 2x2000-1000-800-600-400.
Ett riktigt tufft pass att bita sig igenom, dock är det skönt att veta att det hela tiden är kortare sträckor att springa. Jag utförde den på en gammal asfalterad järnväg här i närheten. Den sluttar lite granna, jag sprang fram o tillbaks hela tiden så tempot kanske inte riktigt rimmar med ansträngningsgraden på alla intervaller. Så här ser det i alla fall ut.

 

Altanen börjar nu bli klar, i dag blev vi en trappa rikare. I morgon hoppas jag att vi får till ännu en trappa. Sedan är det bara räcket som saknas men det ska nog gå ganska fort att få till.
Min stackars fru har fått någon låsning i ryggen så hon kan knappt röra sig, hon får agera bisittare och påhejare i bygget. Jag hoppas att hon blir bättre snart för det ser inget roligt ut.


Onsdagens löppass

3 kommentarer:

  1. Kul att du testade stegen, roligt namn du gav stegen :-) Måste dock påpeka att jag bara stod för 50% av konceptet.

    Altan säger min fru att jag ska snickra ihop. Det låter ungefär så här "riv nuvarande, dränera, spika ihop altanen och se till att huset målas om.." :-)

    SvaraRadera
  2. Fantastisk utveckling du haft på halvmaran. Riktigt imponerande.
    När man hittar till alla löparbloggar inser man hur mycket duktiga löpare det finns.

    SvaraRadera
  3. Hej Hempa. Får kalla den "Hempas halva stege" kanske =)

    Riktigt skönt att altanen snart är klar och man kan kan sitta på den o slappa. Jag slapp i alla fall att dränera och måla om.

    Hej Mikael.
    Jodå, skönt med en sådan utveckling, tack tack.
    Får se vad det blir för resultat nästa år, får nog ligga i om jag ska sänka PB med 20 min igen =)

    SvaraRadera