tisdag 19 juli 2011

Sköna dagar

Min fyraåring har lärt sig att cykla utan stödhjul i sommar så idag tog vi oss en riktig cykeltur, hela familjen. Vi cyklade till ett vindskydd, grillade korv och hade det mysigt. Det vimlar av bär så har års kan jag berätta, dagens skörd bestod av smultron, hallon, blåbär, lingon och hjortron. Allt åkte rätt in i munnen.
Närmare en mil cykling blev det totalt, utan det minsta gnäll om att det skulle vara jobbigt, bra jobbat min pojk.
På vägen hem hade vi en bra farthållare eftersom traktorer är en klar favorit.




Morgondagens projekt ser ni på bilden nedan.... 


Vad är det på bilden? Jo en telemast borta i fjärran, närmare bestämt 3,14 km fågelvägen. I morgon otta hade jag tänkt ta mig dit just fågelvägen. Kikar man på kartan så är det mest skog, även mossar, bäckar och rejäla branter. Det blir nog inget fyratempo på vägen dit. Jag räknar med att det kommer vara rejält blött, snårigt, svettigt och jävligt. Hem tar jag nog bilvägen.

Återkommer med resultatet i morgon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar