fredag 5 augusti 2011

Mycket löpning men lite bloggande.

Prioriterar löpningen före bloggandet just nu. I dag blev det vilodag efter fem pass den här veckan. Tveksamt om det blir något springande i helgen.
Ska ut med kompisar och fiska i helgen med övernattning i det fria, det kommer bli skoj att komma ut lite.
Vad har jag då gjort sen senaste inlägget?
Det blev lite terränglöpning i tisdags som blev lite fartleksbetonad med snabba partier i knixiga stigar. Sprang där mycket på känsla.
I onsdags blev det ett kortare lätt distanspass där det inte finns mycket att skriva om.
I fredags däremot tog jag en längre lunch på jobbet och gav mig ut på 15 km distanspass. De första två kilometerna i 4:50-tempo kändes ganska jobbiga innan jag fått upp tempen i maskineriet. Pumpade därefter upp tempot så resten av passet låg på mellan 4:15 och 4:25. Ett tag sen jag sprang ett sådant här pass i "mellanfart", riktigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar