onsdag 24 augusti 2011

Nej minsan!!

Förkylningen är långt ifrån väck...
Kommer att vila ifrån löpningen tills den är helt borta. Jag som bara vill ge mig ut o springa....

Ska springa Kretsloppet den 17 september så nu borde man ligga i hårdträning. Men men, jag får helt enkelt vänta ut.
Nytt för i år på Kretsloppet är att ett spurtpris delas ut. Jag fattar det som att efter 9 km är det en sträcka på ca 100 meter som det ska spurtas på. Snabbaste löpare den sträckan vinner alltså spurtpriset.
Kul idé, men den sista kilometer blir nog rätt seg skulle jag tro.
Jag får se hur kroppen känns när jag kommer dit men visst är man sugen på att dra på rejält. Nackdelen är ju att man drar på sig en massa mjölksyra och kanske får en sämre totaltid på loppet.

Känner jag mig själv rätt så kommer jag att ta i för kung och fosterland. Det brukar ju sällan bli som man tänkt sig när man har dojjorna på och endorfinet flödar.

2 kommentarer:

  1. Blir Kretsloppet för mig också även om jag uppnått ett av mina stora mål med träningen.
    Fast nu är det intressant att se om det kan gå ännu fortare.

    Fina PB du har!

    SvaraRadera
  2. Hej Mikael.
    Kul med Kretsloppet, mycket lättlöpt bana med knappt någon backe. Lycka till o tack ska du ha.

    SvaraRadera