fredag 16 september 2011

Kuta milen!

I morgon smäller det, då ska det tävlas på milen.
Jag vet inte riktigt hur det är med formen men den är i alla fall inte på topp. Så jag ska vara nöjd om jag kommer i mål på under 40 min.
Förkylningen ska i alla fall vara borta nu, har känts bra sedan tisdags, sedan har jag vilat ett par extra dagar för att vara på den säkra sidan.
Jag var ute på en testrunda idag, första gången sedan förra onsdagen.!.
Det kändes hyfsat bra att springa, fint och lätt i stegen. Tyckte dock att pulsen var lite för hög för den farten jag höll, får se hur lätt det känns i morgon.

Nu är det visst 100m med Usain Bolt på tv så det får bli en paus i bloggandet.........

Usel start men det blev ändå världsårsbästa 9:76......

Tillbaka till morgondagen.
Jag kommer öppna och försöka hålla ett 3:54-tempo som motsvarar en sluttid på 39 min så får vi se hur jag lyckas att hålla den farten, det får bära eller brista.
Min fyraårige som ska också ställa upp på ett lopp, 400 meter med en massa småknattar. Då blir det till o heja på, ska bli riktigt skoj.
Så det blir en heldag i stan i morgon med löpning som tema.

2 kommentarer: