söndag 13 november 2011

Efterlängtat långpass.

I dag blev det långpass, senast jag sprang över 20 km var den 13 augusti. Då sprang jag över 40 km...
I dag sprang jag ungefär hälften så långt. Jag valde en runda med så få backar som möjligt, inte lätt här i Borås.
På den här gamla järnvägen är det hyfsat plant, i alla fall rakt som ni ser på bilden. Härligt att bara nöta på i oändlighet. 



Valde att ta det lugnt hela rundan så jag snittade strax under 5 min/km. Inga fartökningar eller liknande utsvävningar. 
Nu ska man bara få lite kontinuitet i de här långpassen under vintern och bygga på längden. Efterhand även leka med olika tempon.


6 kommentarer:

  1. Hade jag sprungit mot gånghester idag hade vi kanske möts :D. Mitt långpass gick åt andra hållet istället.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! Grattis till att kroppen håller (peppar peppar).

    SvaraRadera
  3. Den där rakan måste vara bra för intervaller. Hur lång är den?

    Skönt att kroppen höll.

    SvaraRadera
  4. Okej Tommy. Men vi kanske krockar någon annan gång =)

    Jodå Erik. Det är härligt att ha en hel kropp igen. "strör peppar för fullt"

    Rakan är perfekt för intervaller Lennart. Den ligger på 2 km ungefär. Har inte sprungit intervaller där så ofta. Den är lite för långt hemifrån, ca 6 km.
    Men man kan ju köra 6 km uppjogg och sedan fyra tvåtusingar för att sedan få sig en trevlig nedjogg. Fick mig en lite tankeställare där... Måste genomföra det passet snarast =)

    SvaraRadera
  5. Hoppas det inte gör något om jag "lånar" din bild. Den är klockren

    SvaraRadera