söndag 20 november 2011

Minilöpare


Så här glad blir man när man får låna mina löpargrejer. Det blev en rejäl fart på tjejen när jag kom hem från mitt långpass idag. På med handskar, keps, vätskebälte och mina lätta Asics Tarther. 

För min del gick långpasset bra idag. 22,5 km i behagliga 4:55-tempo. Snurrade runt lite kors i tvärs i stan. 
Vädret går ju inte att klaga på, närmast optimalt för löpning, 10 plusgrader och halvmulet.

Igår var jag också ute o sprang. Hade inga planer alls för passet innan men det blev mycket lyckat. Strax över 12 km fartlek både på asfalt och terräng. Jag sulade upp farten rejält på vissa partier, framförallt i uppförsbackarna. 
Nöjd och belåten blev det en god middag på kvällen hos några vänner.

1 kommentar:

  1. Minilöpare med rejäl outfit =) Träningen verkar gå bra...

    SvaraRadera