torsdag 29 december 2011

Årets sista kilometer

Nu känns kroppen bättre igen. Aptiten har varit lite sådär senaste dagarna men igår kändes det helt normalt igen så då tog jag mig en lätt runda på 6,5 km.

Dagens pass var tvungen att landa på 13,52 km. Allt för att få en fin och prydlig årsmängd på 2400 km, vilket blir ett månadsmedel på 20 mil.

Jag rullade ut o snöblandat regn med pannlampan på ödsliga grusvägar. Sex km betades av i maratempo (4:18 min/km), därefter mattades farten av på leriga och blöta terrängstigar.

Det mest uppseendeväckande under dagen pass var när jag såg att det lyste bakom en kurva längre fram mitt i mörka skogen. Där brukar jag nästa aldrig möta någon bil.
Fram mot mig kom det en stor hund springande med en bil bakom.
Lite skärrad blev jag, man vet ju inte vad hunden skulle få för sig att göra. Vi möttes som tur var helt fredligt och bilen bakom var en polisbil.
Polisen har en hundövningsplats i närheten och den här hunden var ju fint disciplinerad.

Rejält blöt kom jag hem till stugvärmen där dusch och en god middag väntade med familjen.

Nu har jag satt punkt för det här otroligt bra löparåret, jag väntar med att skriva någon årssummering  men det kommer tids nog.

Gott nytt år allihopa!

4 kommentarer:

  1. Då samlar du ihop ca 3.5 mil mer än mig....

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart.
    Hyfsat jämna kan man säga.

    Tack ska du ha Suzan.

    Tack tack Fit-Eva. God fortsättning

    SvaraRadera