söndag 4 december 2011

Bra helg

Det har gått bra med träningen senaste tiden. Trappade upp mängden under november som slutade på 225 km. Den här veckan hamnade på strax över 70 km med varierande träning. Det blev ett intervallpass, ett backpass, ett distanspass i maratempo, ett långpass, två lättare distanspass och vilodag på fredagen.

Det var skönt med vila på fredagen, hade dessutom inte hunnit med någon träning där ändå. Jobbade till strax efter sex på kvällen och sedan ville jag ju ha lite mys med familjen. 

I lördags blev det backe igen, åtta backryck i min vanliga backe på ca 250 m. Kroppen hängde med hela tiden och benen kunde trycka på bra. Sista rycket var helt klart jobbigast, blodsmak i munnen och mjölksyra som sprutande ur öronen.

Senare på kvällen började min lilla dotter kräkas o ha sig flera gånger. Magsjuka är ju inte så roligt men hon var tapper, ingen av oss andra har drabbats av detta....ännu.... Men hon har inte mått dåligt alls idag så det kanske inte var så farligt, vi får se.

För min del ställde jag klockan på halv sju i morse och gav mig iväg vid sju. Långpass stod på schemat.
Lite segt i kroppen så tidigt på morgonen så jag höll mig i ett behagligt tempo alla 26 km, i snitt blev det 4:54min/km.
När jag kom hem strax efter nio blev det frukost med hela familjen.

Nästa vecka blir något lugnare, ska jobba hela helgen så jag får se hur jag planerar träningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar