fredag 9 december 2011

Ingen trängsel i motionsspåret.

Det har hänt lite granna här men inte så mycket löpning. Snön har kommit och gått så då är det ju dags att göra något åt sina skor så man slipper halka omkring på isiga gator.
Alternativen är.

Att halka omkring i sina vanliga skor och bryta benen.
Att sluta springa.
Att köpa löpband och slippa allt vad is heter.
Att köpa dubbade skor för sisådär 1600 spänn.
Att köra med broddar som jag gjorde förra året, tyvärr så satt dom inte sådär jättebra och dom slets ut väldigt fort.
Att dubba själv som bl.a. Staffan gjort. Det funkar tydligen väldigt bra.

Jag valde också att dubba själv, fast med billiga träskruv.

Det gäller att inte skruva för långt
Lite skruv på väl valda ställen

Fick ta i men skruvstädet för att skruven skulle gå av
Klart

Jag tog ett par gamla slitna skor för att testa detta på. Nu har det ju inte varit några isbelagda gator sedan jag dubbade skorna men jag är spänd av förväntan.


Det har för mig blivit två vilodagar, kvällsjobb har satt lite käppar i hjulen för mig.
Idag var jag dock ledig så det fick bli ett kort pass i det sämsta vädret en löpare kan tänka sig. 0 grader snöblandat ösregn, kraftig vind och mörker. Jag kan lova att jag inte mötte någon annan löpare.
Det blev i alla fall något man kan kalla för 2x2000 meter i 4-tempo.
Nästan hemma stapplade jag in dyblöt i våran lilla Ica och köpte passerade tomater. Det saknades till våran otroligt goda hemmagjorda pizza med renskav, kantareller och mozzarella.

Mycket tveksamt om det blir någon löpning i helgen. Ska jobba hela helgen, tolv timmar om dagen. Vi får se hur det blir, det här är ju trots allt en vilovecka.



Slutar det här inlägget med en bild på min dotter som träffade en kompis när vi var nere i stan idag. Det finns en söt lite staty som heter Ute i skulpturstaden Borås.






6 kommentarer:

  1. Åh - gillar sista bilden på dottern!

    SvaraRadera
  2. Lätta fortsättningar så att inte skruvarna hamnar djupare in i sulan (och foten) bara :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är kortet bra Eva, gör man om det till svartvitt så vet man knappt vem som är vem.

    Jo Staffan, lätta steg får det bli. Ska ta med mig en tång på första testpasset för säkerhets skull :)

    SvaraRadera
  4. Hej Suzan.
    Jag har inte provat skorna ännu men jag hoppas att det var smart och att de funkar som jag vill.

    SvaraRadera
  5. OBS ! Denna dubbningen är ej att rekommendera på löparskor med så kallad air dämpning så som Nikes Air alt Zoom. Eller Reeboks DMX. ;) men funkar utmärkt på dom flesta andra märken !

    SvaraRadera