måndag 23 januari 2012

10 i -10

Fick pälsa på mig ordentligt ikväll inför dagens runda.
Kvicksilvret hade krupit ner i gömt sig långt nere i källaren.
Jag kanske tar i men man är inte van med att det är -10 grader, man har ju blivit lite bortskämd i vinter med mestadels plusgrader.
Än så länge är det en bit kvar till förra årets kyla, men det är ju ännu långt till våren...
Minns ett morgonpass förra året då jag klev upp vid femsnåret och då var det härliga -18 grader. Då bet det lite lätt i kinderna.

Idag blev det i alla fall 10 km lätt distans. Jag måste varva upp försiktigt efter lördagens cocktailparty.

Jag såg föresten att de har börjat göra skidspår här på kransmossen, kul. Kanske skulle ta mig en runda snart.
Jag slängde på ny fin glidvalla på laggen idag, så det är verkligen bara att glida iväg.
Jag är så lyckligt lottad så jag i stort sett kan ta på mig skidorna vid ytterdörren och bara ge mig iväg.

2 kommentarer:

  1. Ja, vi är verkligen inte bortskämda med minusgrader i år. På gott och ont.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt med riktig vinter. Dumt att klaga =)

      Radera