torsdag 23 februari 2012

6x1000

Förutsättningarna var väl inte helt perfekta i kväll när jag utförde mitt intervallpass.
Dagens smältvatten hade nästan börjat frysa igen så det var på vissa ställen lite slirigt. Dessutom utfördes passet inte så långt efter middagen.
Det är en halv evighet sedan jag sprang tusenmetersintervaller så man var ju lite spänd på hur det skulle arta sig.
6 intervaller skulle löpas och runt 3:50-tempo var planen. Jag hade 60 sekunders vila förutom efter den tredje där jag ökade till 90 sekunder.
Det rullade på ganska bra även om tiderna blev hyfsat ojämna.
Ovanan med intervaller gjorde sig påmind...
3:51 - 3:47 - 3:43 - 3:48 - 3:48 - 3:52.
Jag vet inte vad som hände på tredje intervallen som sticker ut endel.
Får jag lite vana med intervallerna igen så kan jag nog bli riktigt snabb.

XL-galan nu på TV. God kväll

2 kommentarer:

  1. Bra pass! Det låter som att du kan bättre :-).

    Har du möjlighet att springa inomhus på bana? Om du har det så prova! Det kommer att ge riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Tack Lennart.
    Tror nog att jag kan bättre, snart så :)
    Jo, det finns en innomhushall här i Borås, det kanske är värt ett besök.
    Ska även prova löpband som ett komplement, får se hur det går.

    SvaraRadera