måndag 27 februari 2012

Måndagslångpass

Eftersom den gångna helgen präglades av jobb så blev det inget långpass. Jag behöver definitivt springa ett långpass i veckan för att klara av den stundande maran i Stockholm.
Helgen långpass förlades därför i dag istället då jag var ledig från jobbet. Barnen fick en god stund hos farmor och farfar.

Jag körde en lite längre variant av förra veckans lyckade långpass.
Totalt 30 km skulle springas med en femkilometers fartökning i slutet. Fartökningen var planerad att hållas i runt 4:15-tempo.
De första 23 km snittade jag strax under 5 min/km och de 5 snabba kilometerna landade på 4:11 min/km i snitt.
Jag har inga problem alls att rapportera om dagens runda, allt gick som en dans.

Jag får se hur jag följer upp detta till nästa långpass. Eventuellt en längre fartökning på upp till en mil, jag får se...

5 kommentarer:

  1. bara så där.... Grymt bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva o Lennart.
    Det gick riktigt fint i går =)

    SvaraRadera
  3. Måste ju fråga dig Olov... Visst är det så att ditt mål i Sthlm den 2:a juni är sub3 liksom för mig. Med tanke på din fartökning så känns det som vi har samma mål i sikte :)

    SvaraRadera
  4. Hej Tomas.
    Mitt uttalade mål för Stockholm är 3:05 (formulerat den 3 nov 2011).
    Men jag får nog erkänna att jag sneglar neråt sub3.
    Det känns som ett oerhört tufft mål men vi får se hur träningen utvecklar sig i vår.
    Du har utvecklats bra och jag tror nog mer på dig som en sub3-löpare än mig.
    Men vem vet vi kanske springer han i hand över mållinjen den 2:a juni :)
    Lycka till.

    SvaraRadera