söndag 12 februari 2012

Strålande långpassväder

Igår ville jag göra ett litet formtest, så jag begav mig ut på ett snabbdistanspass. Det blev 6 km i 4.08-tempo, det kändes helt okej både i benen och kroppen. Kontrollerat löpsteg och bra teknik rätt igenom. Det var inte alltför tungt så jag hade säkert kunnat hålla på ett tag till.
Passet summeras till strax över milen med uppvärmning och nedvarv inkluderat.

Idag vankades det långpass i nollgradigt och underbart soligt väder. Det kändes nästan lite vårigt och riktigt varmt o skönt i solen. Jag tog till o med av mig både mössa och handskar en bra stund.
Summerar passet till strax under 25 km i hyfsat jämnt femtempo rätt igenom.
Tungt de sista kilometerna dock, jag hade i o för sig inte väntat mig något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar