onsdag 18 april 2012

Anmäld till Lerumsloppet

Idag anmälde jag mig till Lerumsloppet 10 km den 28 april. 
Lerumsloppet ligger perfekt i tid, två veckor innan varvet så det blir en bra genomkörare.
Som jag har skrivit innan så vill jag ställa upp på ett millopp på våren så det här blir perfekt.

Banprofilen ser intressant ut, det är en bra stigning ungefär i mitten av loppet och sedan får man ett fint medlut de sista kilometerna.




En annan tävling som jag sneglat åt är Borås 6-timmars den 10 november. Det vore en kul utmaning att prova ett ultradistanslopp. Tävlingen är förlagd runt Ramnassjön mitt i Borås där man springer en rundbana på 1380 meter.


Till höger här på bloggen kan ni se de tävlingar jag har planerat springa i år, det kommer nog att bli fler men dessa är så gott som bokade.

2 kommentarer:

  1. Körde 10 km loppet förra året. Visste om stigningen men att den skulle vara så pass brant och lång :)

    Kommer springa 5 km loppet i år för att få en tid på den distansen också.

    SvaraRadera
  2. Ja, stigningen ser ju grym ut. Gäller att vara beredd på den. Kanske svårt att persa på det loppet. Kul ska det i alla fall bli.

    SvaraRadera