onsdag 18 april 2012

Bra pass på bandet.

I går innan mitt nattpass på jobbet besökte jag gymet och löpbandet. 2x3km skulle avverkas i tröskelfart.
Efter ett par kilometers uppvärming skruvade jag upp tempot till 4:00min/km där jag med lätthet avverkade tre kilometer. En kilometer joggvila tog vid och tempot skruvade åter upp till 4-tempo.
Matade på i två kilometer tills jag skruvade upp tempot ytterligare till 3.45-tempo där jag sulade på i ytterligare två kilometer.
Kroppen och benen var med mig hela tiden trots att jag hade jobbat natten innan, det brukar vara ganska segt de dagarna annars. Det här kändes riktigt skönt.
Jag vet inte riktigt hur bandet är kalibrerat men ett bra pass blev det i alla fall. Nästa gång jag kör liknande pass på bandet får det nog bli 2x3km fullt ut i 3:45-tempo.

Tankar börjar nu falla på Göteborgsvarvet dit det bara är strax över tre veckor. Jag ska nu under de här veckorna köra lite mer fartpass i form av korta intervaller och snabbdistanspass för att försöka få mer klipp i benen.
Sedan ska man ju inte heller glömma Stockholm marathon dit det är ytterligare tre veckor. Flera pass i maratempo måste utföras, både inbakat i långpass och längre distanspass i nämnda tempo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar