måndag 23 april 2012

Löptorkan är slut för den här gången.

Jobbhelgen är nu över och likaså den totala löptorkan som brukar drabba mig dessa helger. Jag är på jobbet tolv timmar om dagen fredag - söndag.

Ibland brukar det i o för sig bli något morgonpass någon av dagarna men inte den här helgen.
Tre vilodagar den här helgen alltså, det kanske inte är helt fel med den här vilan då och då om man tänker efter men lite frustrerande är det.

Här hemma har grabben haft magsjuka i helgen men det verkar nästan som att den börjar ebba ut nu, vi får se vem som står näst på tur att krama porslinet.

Den här veckan vore det utomordentligt bra om jag fick till ett bra långpass med ett snabbt avslut, ett distanspass i maratempo och ett intervallpass.

Jag tänker inte ladda speciellt inför Lerumsloppet på lördag förutom vilodag på fredag.
Chanserna att sätta nytt pb på 10 km ser jag inte som speciellt stora då banan är så pass kuperad. En bra snabbdistans och formbesked blir det i vilket fall.

1 kommentar:

  1. Hoppas du får ett bra lopp. Tror definitivt att du slår personligt rekord. Du verkar haft en bra träningsperiod under en tid nu
    Du tränar mer mängd än mig och i högre fart så visst slår du PB.

    SvaraRadera