söndag 27 maj 2012

Alternativ tävling.

Ett tag sen jag skrev här så nu kommer en uppdatering på vad som hänt sedan måndagens varma långpass.
I tisdags var jag lite revanschsugen så jag drog på mig mina snabba Asics DS racer. Planen var 10 km i maratempo, kom iväg ganska sent när det var lite svalare.
I slutändan blev det 8km i runt maratempo, den nionde på 3:41 och den tionde på 3:27! Får erkänna att det var medlut i slutet men det kändes ändå riktigt skönt.

Vila i onsdags o torsdags, perfekt efter två hårda pass i början av veckan.

I fredags sprang jag en mil i hettan i ändå ganska behagliga 4:25-tempo.

I lördags blev det lite alternativt för mig.
MTB-tävling! Tre härliga mil på kuperade kroppefjäll i Karolinertrampet.
Jag som inte suttit på en sadel på ett bra tag... Såg det mer som en bra sista rejäla genomkörande inför maran och en kul grej.
Det tog i alla fall på flera muskler som man inte använder i löpningen och jag klarade mig som tur var igenom banan helskinnad utan någon vurpa. Nära två timmar varade strapatsen och det känns i de bakre regionerna idag.

Resultatmässigt placerade jag mig på nedre halvan av listan precis som väntat.
Läs mer om tävlingen på
http://www.karolinertrampet.se/


Den här veckan kommer jag trappa ner ordentligt på träningen med bara ett fåtal kortare pass, nu är det ju bara sex dagar kvar till maran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar