söndag 24 juni 2012

Katastrof.

Vi firade midsommar hos min svåger uppe i Dalsland, mycket traditionsenligt men sill, potatis, jordgubbar, tårta, grillat, nubbe och öl.

Blev avsläppt mitt på den Dalsländska slätten på vägen upp, 15 km kvar.

Midsommarlöpningen slutade i katastrof...
Tanken var att jag skulle springa 15 km i strax över fyratempo. De två första kilometerna gick bra men sen blev det tungt. Det gick långsammare och långsammare hela tiden, jag hade ingen kontroll alls. Det var visserligen motvind och hyfsat varmt men jag kan inte skylla helt på det.
Till råga på allt var jag tvungen att besöka busken för tömning av tarmen halvvägs, så kan det vara ibland..

Bättre kändes det på dagens pass. Tio kilometer mycket lätt löpning, det kändes fint.

Jag och frun jobbar ytterligare en vecka och tar sedan semester. Barnen har redan börjat sin och ska tillbringa hela veckan hos mormor, dom får det nog riktigt mysigt och härligt.
Det innebär ju för mig att jag har några timmar över varje dag. Jag lär väl fylla ut några av dem timmarna i springdojorna.
Jag kanske rent ut av kör en riktig hårdvecka nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar