söndag 12 augusti 2012

Nu är jag igång igen.

Sommaren har präglats av bloggtorka, jag har inte alls känt något sug av av skriva något här. Däremot har jag följt andra löparbloggar här på nätet så jag vet vad ni har haft för er.

Löpningen har gått minst sagt på halvfart sedan juni. Har enbart kört max tre lätta pass i veckan.
Hade problem med vänsterlåret efter maran där jag kände att det smärtade lätt vid baksidan om knät och uppe vid höften.
När de symptomen försvann var det dags för högerlåret att få sig en omgång, sträckte baksida lår vid en olycklig start med vattenskidor. Två veckor efter kände jag av detta men det var inte värre än att jag kunde fortsätta med mina lätta distanspass.

Nu däremot är jag hel o frisk igen och det känns riktigt skönt.
Jag känner åter ett bra sug på att springa.
De senaste två veckorna har gått riktigt fint, har nu flera kvalitetspass i bagaget och känner nu att jag är tillbaka i hyfsat samma nivå som vid maran i juni.
Har även sprungit två långpass på 25 km där känslan varit riktigt bra.

Målet för nuvarande är att bli snabbare på milen inför Kretsloppet i mitten av september på hemmaplan. PB ska slås....

Vi får se hur det blir med bloggandet framöver men förhoppningsvis återfår jag det suget också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar