tisdag 28 augusti 2012

Vilket flyt

Vilket otroligt fint flyt jag hade på gårdagens runda. Två varv runt kransmossenslingan som är en minst sagt kuperad slinga. Det blev summa summarum strax över milen i 4:25-tempo.
Benen hade kraft och flyt hela tiden och ville bara ta mig fram så fort som möjligt, vilken härlig känsla!
Jag tog inte ut mig max utan jag kände att jag hade mycket mer att ge.
Vad berodde nu denna känsla på?

Kanske för att jag sprang efter mörkrets inbrott och det var lite kyligare än normalt, bara 8 grader.

Kanske för att den senaste tidens lite mer kvalitetsbetonade träning börjar ge resultat.

Kanske söndagens korta intervaller i form av 8x400m satte lite extra fart på benen. Jag tror nog att korta intervaller kan göra underverk för distanser runt milen.
Har nu satt fyrahundringar i min lista på pass som måste genomföras oftare. Tusingar får nog stryka lite på foten där.

Nu är det riktigt skoj att springa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar