lördag 29 september 2012

Långpass imorgon.

Ser fram emot mitt långpass imorgon. Har sett ut en bra runda på kartan där jag aldrig har sprungit, det ska bli spännande med lite nya vyer.
Jag tar bilen en bit hemifrån och startar i Rångedala där jag springer österut på landsvägen. Sedan vänder jag tillbaka västerut igen på banvallen, där planerar jag att öka tempot till 4:15min/km. Hela rundan har jag mätt upp till ca 28 km.
Jag brukar sällan åka iväg med bilen för mina löppass men när man har sprungit några år på samma vägar och stigar så vill jag se lite nytt.

Jag har inför maran om två veckor inte sprungit många långpass så det ser jag som en liten begränsning för mitt mål på 3 timmar. I övrigt har mängden varit på bra nivå med en veckovolym på runt 60 km/vecka de senaste månaderna.
Det här blir i alla fall mitt sista långpass, nästa vecka prioriterar jag distanslöpning i maratempo för att trimma in kroppen i den hastigheten. Veckovolymen ska fortsätta ligga på >60km.

I övrigt vill jag gratulera alla som sprang Lidingöloppet idag, hoppas ni är nöjda med loppet.
Jag har faktiskt aldrig kännt mig särskilt lockad att springa Lidingöloppet men har på senare tid fått lite sug på det. Får se vad jag hittar på i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar