fredag 14 september 2012

PB-slakt i morgon.

Javisst blir det tävling i morgon, känner mig riktigt taggad och full av kraft i benen. Nu ska det helt enkelt springas fort.

Upplägget i morgon är 3:45-tempo de första nio kilometerna och sedan efter uppförsbacken vid Carolikyrkan med en knapp kilometer från mål öka tempot markant och komma in på 37:29.
Tror ni detta kan funka?  Klart det gör, lika bra att slakta sina gamla PB med lite marginal.

Ungarna ska också springa, dem är laddade och har taktiken klar. Gottfrid har sagt att han ska springa med raka händer, det har han sett att dem gör på OS.
Selma har sagt att hon helt enkelt ska springa fort.

I veckan har det inte sprungits mycket, efter tisdagens snabbdistans har jag faktiskt inte sprungit en meter. Inte ens idag har jag gett mig ut på ett tävlingsförberedande pass som jag brukar. Just nu har jag slängt i mig traditionsenlig fredagstacos och nu sitter jag i soffan med en öl och godis, perfekt uppladdning.

Lycka till i morgon alla som ska springa Kretsloppet och lycka till alla andra som ska springa tävling, verkar ju gå en hel del lopp i helgen.

6 kommentarer:

  1. Nu måste ju vi in och hurra på våra grannar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, eller efteranmäl hela eran familj.

      Radera
  2. Grym fokus. Ska bli riktigt kul att följa. Varför springer du inte på 36 min när du ändå håller på och springer fort :-)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej Lennart, kanske lika bra att springa på 36 när man ändå är ute o springer :)

      Radera
  3. Lycka till! Å ja, det blir pb för är helt säker på det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick väl lite sådär Eva, men tack ändå för peppet.

      Radera