torsdag 20 september 2012

Ryggsäckslöp

Igår blev det snabbdistans på väg till jobbet. 7 km med ryggsäck i maratempo.
Det gick ganska bra men visst var det lite tungt stundvis.
Hem blev det lite lugnare, provade att springa riktigt riktigt långsamt de sista kilometerna. En km i 5:30-tempo och en i 6-tempo. Det kändes nästan som att man stod still.
Får nog öva mer på att springa långsamt inför sextimmars.

För övrigt så är jag i behov av en ny löparryggsäck. Just nu kör jag med en Haglöfs tight från sisådär 1993.
Får kolla runt lite o se vad marknaden har att erbjuda.
Kanske någon av er har något tips.

3 kommentarer:

  1. Har precis uppgraderat min Tight från -92 eller om det var -93 till en ny Tight Pro (L). Den gamla var helt utsliten och såg framförallt väldigt ofräsch ut... Hade funderat på en riktig löparsäck men så såg jag en ny Tight Pro på Haglöfts Outlet och tänkte varför byta ut ett beprövat koncept... Så det blev en ny sådan. Den funkar utmärkt (att springa med) så länge den inte är för tungt lastad. Numera tänker jag knappt att jag har den. Är den tungt lastad så måste man nog ha en med ordentliga midjeband och det har den tyvärr inte.

    För övrigt tycker jag transportlöpning är ett utmärkt sätt att få in pass som annars är tight att få till för oss med småbarn. Går dessutom nästan lika fort som kommunala transporter...

    SvaraRadera
  2. Jag springer med en OMM Ultra Light. Hade den i somras under en fyradagarslöpning i Hardangervidda. Köptes från England. Är MYCKET nöjd med denna rygga.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen!
    Som vanligt är det en djungel av grejer man ska tänka på när man köper prylar.

    SvaraRadera