söndag 28 oktober 2012

Långpass och kylskåpslyft.

Idag sprang jag det första långpasset sedan Göteborg marathon för två veckor sedan.
Det var också det sista långpasset inför Borås 6-timmars. Jag höll ett tempo på strax över fem min/km vilket jag även skall försöka göra på sextimmars.
Det blev en liten paus efter 22 km där jag lånade ut min kropp till att bära kylskåp o frys åt en kompis, sedan bar det av igen.
Jag var lite frusen nu när solen började gå ner så jag fick öka tempot för att få upp lite värme. Ett mycket bra sätt att reglera värmen.
Efter nära 34 km var jag hemma igen, inte det minsta trött men lite frusen och hungrig.
Det ska nog gå bra på Borås 6-timmars, där får man ju en massa fin energi serverat efter varje varv. Idag blev det bara en snickers.

2 kommentarer:

  1. He, he... Vilken bra kombo med att använda olika muskelgrupper under ett långpass.

    Verkar som att du nu är återhämtad både i ben och huvud efter maran - imponerande! Själv är jag fortsatt lite halvseg i både huvud och ben. Men nu börjar suget efter löpning komma tillbaks.

    Jag är nyfiken på ett ultra - hur lägger man upp ett sånt lopp? Jämn fart och sen bara försöka mata på timme efter timme? Hur gör du med matpauser. Räknar du med något stopp eller är det bara att små-äta i farten?

    Tobias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det känns som att man är återhämtad nu. Fick till ett riktigt bra pass ikväll, känner mig bra taggad.
      Skönt att du oxå börjar få tillbaka suget, har du satt några nya mål för framtiden?

      Det är ju endel funderingar på det här med sextimmars o hur man lägger upp det, det är ju första gången så jag har inte så stora krav på mig förutom att fullfölja det löpandes.
      Jag tror att jag har det ganska klart för mig hur jag ska lägga upp loppet.

      Du får hålla dig till tåls lite till så kommer det nog ett inlägg i helgen om hur jag har tänkt mig loppet.

      Radera