fredag 5 oktober 2012

Sista tuffa passet innan maran.

I kväll sprang jag det sista riktigt tunga passet innan maran om en vecka.
Hade filat på passet ett tag och idag provade jag det.
Det såg ut såhär, 5km@4:14 + 4x2000m@3:56 + 5km@4:12.

Alltså, efter någon km uppvärmning drog jag igång med 5 km i maratempo, därefter en minut vila följt av 4x2000 i halvmaratempo med även här en minuts vila mellan intervallerna. Sedan var det bara att springa hem mina 5 km i maratempo igen.
Totalt blev dagens pass 21 km.
Trodde innan att det skulle vara tuffare än vad det kändes i slutändan.
Nu ska jag trappa ner på löpningen inför maran, det blir i o för sig pass i maratempo även nästa vecka men inte fullt så maffiga som idag.

Det känns nu bra att sitta i soffan med köttsoppa o folköl.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar