torsdag 18 oktober 2012

Styrkefunderingar.


Ikväll tillbringade jag en timme på gymmet, inte i mitt vanliga rum där löpbandet står utan i rummet bredvid.
Där finns det nämligen sådana här grejer.



Det är säkert tio år sedan jag lyfte skrot senast så nu på viloveckan efter maran passar det bra.
Har lite funderingar på att gymträna en gång i veckan nu över vintern med fokus på bål och corestyrka.
Det kan vara bra för löpningen att bli lite stabilare i mellanregionerna.

Armar, bröst och axlar vill jag även bygga lite men där mest för att se lite snyggare ut naken.

Vi får se hur det blir med de här gymambitionerna men jag ska verkligen försöka ta mig lite tid till det.

2 kommentarer:

  1. Det tror jag är smart (även om du ser jävligt "fit" ut på bilden här bredvid :-).

    Själv har jag som ambition att simma minst 2 gånger i månaden av samma anledning. Det känns som man blir lite bättre i rygg och överkropp av det. Plus att man tränar kondition utan att slita på knän och fötter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simning är suveränt, fortsätt med det.
      Borde jag också göra, är usel på simning...

      Radera