måndag 15 oktober 2012

Suger på den goda karamellen.

Benen är långt ifrån återställda efter maran i lördags, känner mig mest stel på baksida lår.
Det är i alla fall skönt att det är långt ifrån hur jag kände i benen efter Stockholm marathon, då kände jag mig stelopererad flera veckor efter loppet.
Den här veckan kommer bli en väldigt lugn vecka på löpfronten och om allt går som planerat drar jag igång löpningen på riktigt nästa vecka.
Nu hägrar ju 6-timmars den 10 november. Efter det loppet kan jag ta mig lite säsongsvila några veckor innan jag drar igång träningen inför nästa års mål. Jag börjar redan se fram emot framförallt Göteborgsvarvet där jag kommer göra en rejäl satsning.

Jag har inte sprungit en meter sedan lördags men jag planerar ett lugnt pass i morgon förmiddag, ska bli intressant att se hur benen reagerar på detta.

Jag suger fortfarande på den goda karamellen som heter sub3, den är riktigt fin kan jag lova.

4 kommentarer:

  1. Även här är det ganska stela ben. Inte så mycket låren utan mest vaderna som känns. Klarar ändå av trappor hyfsat och kunde till och med små-springa till pendeln (även om jag nog så ut att vara 80 år...). Det lär dock inte bli någon löpning på några dagar utan här ska det vilas... När jag väl har vilat klart ska jag fundera på kommande mål. Ultra, triathlon, simning, kanske satsning mot 10km och halvmaran... Får se helt enkelt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, lite vila är man helt klart värd efter detta.

      Mycket spännande mål du har =) Jag fick lite blodad tand efter maran i lördags.

      Kanske, kanske blir det ett sista millopp i december för min del. Men det är ännu långt från bestämt. Är inte riktigt klar med den distansen för i år känner jag.

      Radera
    2. Siktar du på milen i år så vet du vad du ska sikta mot - sub36.45... Då blir du några sekunder snabbare än mig på de tre långa distanserna (milen, halv och helmara)... Annars får du spara det nästa år :-)

      Radera
    3. Ojdå. Riktigt så snabb är jag tyvär inte på den där sprintdistansen 10 km. Jag får nog vara glad om jag lyckas med att springa sub38.

      Radera