måndag 8 oktober 2012

Uppladdande vilovecka.

Helgen har i det stora hela präglats av jobb, tolvtimmarspass dagarna tre.
Jag har även hunnit med att träna lite. I fredags kväll sprang jag det sista tuffa passet innan maran som jag skrev om i föregående inlägg.
I lördags kväll sprang jag ett lättare distanspass på strax över milen. Det resulterade i att jag kom upp till 68 km för hela veckan, ganska mycket för att vara mig.

I går tog jag mig en välbehövlig vilodag från löpningen och umgicks lite med min kära familj istället för att umgås med pulsklocka, pannlampa och svettiga kalsonger.
Familjen har varit bortrest under helgen så det har inte funnits så mycket att göra än att just springa efter jobbet.

Den här veckan ska jag verkligen vila ut, passar bra att jag bara jobbar två dagar den här veckan.

Man blir ju inte bättre löpare sista veckan innan marathon men man kan ju alltid förbereda kroppen på bästa sätt. Därför kommer jag att försöka njuta av de sista passen och klämma in några kilometer i maratempo emellanåt. Skulle tro att jag springer två till tre gånger under veckan.

Hösten har nu kommit och i dag ser det verkligen fint ut där utanför fönstret. Färgade löv och fin blå himmel, det är nästan så att det spritter lite i springbenen.
Jag har ingen aning om vad det kommer bli för väder i Göteborg på lördag men en sak är säker, det blir i alla fall inte för varmt.
Det optimala för min del är nog runt tio grader, där presterar jag bäst.
På sommaren när termometern visar upp mot 25 grader kan det stundtals vara olidligt att springa. I övrigt, när jag inte springer älskar jag när det är varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar