måndag 19 november 2012

Bara en tävling till.

Blev en till tävlingsanmälan idag. Jag ska springa BanaVäg i Västloppet den 8 december vilket är ett engångslopp på en ny vägsträcka norr om Göteborg.
Banan sägs vara lättlöpt och flack, frågan är bara om det är snöstorm och snömodd den dagen. Man vet ju hur vädret kan vara i december.

Ska göra ett sista försök i år på 10 km vilket har blivit en liten akilleshäl för mig.
Senast jag sprang distansen var på Kretsloppet den 15 september som slutade med ett totalt misslyckande.
Jag vill få ett bättre avslut på den distansen för i år med en bättre känsla än förra gången.
Jag känner ingen press från mig själv och jag ska springa smartare än förra gången, kan bli riktigt skoj det här.
Det är knappt tre veckor kvar till start så några fartpass ska jag nog få till.

3 kommentarer:

  1. Starkt av dig att orka ladda om så många gånger som du gjort det i år. Även ladda om från så olika distanser.

    Hoppas du får till bra pass så du får en bra känsla med dig från mil-tävlingen inför 2013.

    Känns det som du lämnar ultra och går tillbaka mot kortare tävlingar igen eller är detta bara en engångs-grej med en så kort tävling...?

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog fortsätta tävla i alla möjliga distanser även om favoriten är halvmaran. Det här med sextimmars ser jag nog mer som en kul grej o lite extra krydda :)
    Jag kommer nog inte växla upp så speciellt mycket i träningen inför det här loppet, det känns lite som att man gjort sitt för i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja 2012 får du nog svårt att överträffa. Några pb och bra lopp per år kommer du säkert få till men så många distanser med så bra tider som du gjort i år blir nog inte lätt att överträffa... Men, löpning handlar ju inte bara om tävlingar utan också om känslan (visst låter det klokt :-)

      Radera