måndag 26 november 2012

Intervaller och långpass.

Sedan senaste inlägget har jag sprungit tre gånger varav två lite längre.
I fredags fick jag chansen att springa i dagsljus och då passade jag på att springa intervaller i form av 6x800m.

Ett bra tag sedan jag sprang fartpass så det var med lite ovana ben. För att få lite extra volym på passet förlade jag intervallsträckan 6,5 km hemifrån.
De första fyra rullade på bra intervallerna rullade på bra och tiderna landade på 2:55, 2:54, 2:53 och 2:55 vilket gav ett snittempo på runt 3:35min/km. Så längt hade jag haft en minuts vila men efter den fjärde kändes det tungt så jag beslutade att förlänga vilan till två minuter på de två återstående.
Den femte gick lite långsammare och slutade på 2:57 och den sista tunga landade på 3 minuter blankt.
Jag hade hoppats på att kunna springa alla med bra fart men bättre än så här är jag helt enkelt inte idag.
Det var i alla fall inga problem att springa mina 6,5 km hem igen och fredagen pass slutade på nära 18 km.

Helgens andra pass förlades på söndag eftermiddag. Hade tänkt mig att springa ett längre distanspass på runt 15 km men det blev ännu längre, det slutade på 23 km så det kan man ju benämna som långpass.
Det var med lätta o fina ben jag rullade på så varför inte förlänga passet?
Det blev en fin runda runt Borås där det blev lite terräng men mest asfaltsnötande.
Det var hyggligt väder när jag startade men halvvägs började det regna och mot slutet började det bli riktigt blött och kallt, hade ju inte planerat att vara ute så länge från början.
När jag var 20 minuter hemifrån ringde jag hem till frun som snällt satte på bastun åt mig och det var riktigt skönt att få tina upp sin kalla och blöta kropp där.

När jag bastat klart och kikar ut genom fönstret ser det ut så här...

 
 
Barnen jublade och trodde knappt att det var sant.
Är det nu slut på barmarkssäsongen? Jag tror inte det, kikar man ut genom fönstret nu så är det lika snöfritt, blött o mulet som vanligt.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar