onsdag 26 december 2012

Annandagslöp i snömodd.

Efter en trevlig julafton hemma hos oss tillsammans med mina föräldrar och min bror med son begav vi oss upp till Dalsland på juldagen.
Firade juldag med min frus föräldrar och syskon med familjer.
Ingen löpning under två dagar men däremot med en massa fin kolhydrat och fett-laddning.
Idag var det så dags att ge sig ut på ett kortare långpass på minst sagt dåligt underlag.
Isiga och snömoddiga vägar som bilden visar med en temperatur på någon plusgrad.
Efter en mils löpning i ändå ganska bra tempo i det här underlaget (4:30 min/km) öppnade sig isen och det blev ren asfalt under fötterna.
Underbart att här kunna trycka på lite extra under sex kilometer med barmark, här kom jag nästan ner i fyratempo utan att ta i alltför mycket.

Summerat slutade dagens pass på 20.2km med ett snittempo på 4:27 min/km.

2 kommentarer:

  1. Bra tempo på det där underlaget! God fortsättning på dig!

    SvaraRadera
  2. Lite förvånad själv att det gick så bra som det gick i snömodden.
    God fortsättning på dig med Daniel.

    SvaraRadera