måndag 17 december 2012

Snart dags att växla upp igen.

Två veckors säsongsvila så här långt med en volym på runt 20 km i veckan. Förra lördagen var det visserligen tävling men den förtog mig inte nämnvärt.

Den här veckan kommer jag att öka volymen lite granna o lägga mig på runt 40 km, planerar att ligga så några veckor.

Vecka två blir det en härlig semestervecka i fjällen då det blir mycket alternativ träning i form av utförsåkning och längdåkning, ska även försöka att få in ett par löppass för att inte helt glömma av hur man gör när man springer.
Vecka tre ska jag öka på igen och ligga på runt 60 km per vecka igen vilket är normalläge för mig, kommer då även att återuppta lite mer avancerade kvalitetspass och långpass.

3 kommentarer:

  1. 60 km per vecka, huga, känns som en bit kvar för mig!

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas.
    60 kilometer hade jag aldrig ens kunnat drömma om för några år sedan men nu funkar det oftast bra för mig.
    Egentligen skulle jag vilja springa ännu mer, men tiden växer ju inte på träd som heltidsarbetande småbarnsförälder.

    SvaraRadera
  3. 60km är en rejäl veckodos. Bra jobbat att få ihop till den!

    Jag får typ aldrig ihop mer än tre pass i veckan och då är det svårt att komma upp i de veckodoserna. Får jag ihop vardagen så jag kan springa lite oftare till/från jobbet kanske jag kan öka veckodosen något men det är som du säger - tiden växer ju inte på träd :-)

    SvaraRadera