söndag 24 februari 2013

Sista refrängen.

Den här helgen som i min värld mest bestått av jobb går nu på sista refrängen och en ny vecka med många lediga dagar tar vid.
De här jobbhelgerna brukar jag ta det lugnt träningsmässigt då det är jobb tolv timmar om dagen som gäller och på sin lediga tid känns det skönt att vara hemma med familjen.
Den här helgen passade det extra bra med helvila därför att jag under fredagens morgonjogg kände något i mitt vänsterknä.
En liten diffus smärta under några steg och sedan var det som bortblåst, kände senare pådagen något liknande när jag gick upp för en trappa. Nu har jag inte känt något på två dagar då jag provat att belasta mitt knä med knäböj och trappgång, så jag tror inte att det är någon fara. Löpning i morgon som gäller alltså.

Världen utanför mitt jobb har varit aktiv.

Längdskid-vm har börjat och flera medaljer för våra svenska skidlöpare har bärjats. Senast i dag med två silver i lagsprinten, stort grattis.

En gäng svenskar har varit långt borta i öster och sprungit Tokyo Marathon. Jag har följt Fredrik Uhrboms och Patrik Engströms träning inför detta lopp på deras bloggar.
Uhrbom som hade 2:19 i siktet satsade hårt från början men det höll tyvär inte hela vägen och kom i mål på 2:27.
Patrik har haft en trilskande fotskada under slutet av förra året och har inte kunnat träna som han velat. Många mil på motionscykel betades av innan foten blev helt bra. Trots inte helt optimal träning kom han dock i mål på 2:29.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar