onsdag 1 maj 2013

Var är krutet? Inte i dem här benen...

Idag kändes mitt femton kilometers fartlekspass lite sådär får jag erkänna. Visst blev det några snabba kilometer men det var inte med den krut och kraft i benen som jag vill känna. Formen har gått och gömt sig någonstans och jag kan absolut inte hitta den.
Är lite halvförkyld men jag kan inte skylla på det, det är väl så att det inte kan kännas på topp hela tiden helt enkelt. Idag kändes även motivationen usel vilket inte är så vanligt för att vara mig.

Vi får se nu vad man kan prestera på Sjömarksloppet till helgen. Förhoppningarna är inte skyhöga men det kanske kan svänga till på lördag.

2 kommentarer:

  1. Så där blir det ibland. Du kör såpass mycket att det ibland blir "dippar". Några lugna dagar och sen är du redo för lopp igen. Hoppas du får ett riktigt bra besked på tävlingen i helgen. Lycka till med 10km loppet. Kommer du köra full-fart och sikta på PB eller mer som en genomkörare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tobias. Det kändes bättre på dagens pass, skönt!
      Jag kommer köra full-fart på lördag, alltid full fart på tävling =)
      Vi får se hur det går, hade det varit en plan asfaltsbana skulle mitt pb nog legat risigt till. Nu verkar det vara en väldigt kuperad och knixig bana med inslag av grus så vi får se hur det går.

      Radera