fredag 28 juni 2013

Lite tankar inför Lidingö.

Får ta och uppdatera bloggen också, det var några dagar sedan.. 
Är nu inne i en träningsperiod där jag mestadels springer helt vanliga distanspass i varierande tempo och längd. Många av distanspassen går i kuperad terräng vilket skall stärka min tålighet inför Lidingöloppet.
Intervallpassen lyser med sin frånvaro men jag har tänkt köra igång med backintervaller nästa vecka, jag har några bra upplägg i bakhuvudet. Terrängintervaller kommer också att ingå i min uppladdning inför Lidingö men det får vänta.
Den här veckan fick jag till ett riktigt fint distanspass på en ganska kuperad runda på 18 km. Underlaget var mestadels grusväg men näven med inslag av stigar.
Benen var verkligen med på noterna och jag kände mig outtröttlig fast medeltempot gick ner till 4:15 min/km.
Helt underbart, det är så här löpning skall vara.

4 kommentarer: